10.6.13

Oud Sluis gaat dicht

Het driesterrenrestaurant Oud Sluis in onze buurgemeente Sluis sluit de deuren op zondag 22 december. Dat heeft chefkok Sergio Herman maandag bekendgemaakt. De komende jaren zal Herman zich vooral richten op zijn twee andere restaurants: Pure C in Cadzand-Bad en het nog te openen La Chapelle in Antwerpen. Oud Sluis is tot het einde van het jaar bijna volgeboekt, voor zowel lunch als diner. Er is een wachtlijst geopend voor reserveringen; bij annuleringen krijgen de eerst wachtenden alsnog de mogelijkheid een tafel te reserveren.  Sergio Herman zegt: "Met het sluiten van Oud Sluis komt een zeer intense periode van mijn leven ten einde. Ik heb 25 jaar lang alles gegeven om Oud Sluis naar de internationale top te brengen. Dat is gelukt: alles wat ik ooit met Oud Sluis heb willen bereiken, heb ik bereikt. Daarom is het tijd om dit hoofdstuk af te sluiten. Ik loop over van de plannen voor de toekomst en die kan ik onmogelijk verwezenlijken zonder mij los te maken van Oud Sluis."