Beheer Bosje van Heist in handen van de gemeente

ONAFHANKELIJK RADIONIEUWS OOSTKUST. Bracht 31 jaar Lokaal Nieuws uit Knokke-Heist en de Regio. * oronieuws@telenet.be * follow us at: https://twitter.com/oronieuws * Copyright © 2009-2010-2011-2012-2013
Posted by
oronieuws
at
11:17
Posted by
oronieuws
at
11:12
Posted by
oronieuws
at
11:06
Posted by
oronieuws
at
10:58
Posted by
oronieuws
at
10:51
Posted by
oronieuws
at
10:46
Posted by
oronieuws
at
10:35
Posted by
oronieuws
at
10:22
Informatie over geboorten, huwelijken en overlijdens in de badstad vind je HIER.
Posted by
oronieuws
at
10:16
Posted by
oronieuws
at
09:21
Posted by
oronieuws
at
09:15
Posted by
oronieuws
at
15:26
Posted by
oronieuws
at
13:44
Knokke-Heist verkoopt twee oude aanhangwagens die goed zijn voor de schroothoop aan Garage Vansevenant uit Eernegem. De aanhangwagens met metalen onderbouw van de centrale begraafplaats waren in zo’n slechte staat dat ze volledig onbruikbaar geworden waren. Om ze te kunnen afvoeren als schroot moeten de aanhangwagens en de metalen onderbouw volledig ontmanteld worden. Dat werk in eigen beheer uitvoeren bleek onhaalbaar: te duur en te tijdrovend. De prijs die de garagist uit Eernegem bood is 200 euro. Dit is evenveel als de prijs die de gemeente kon krijgen voor het schroot op zich en dus een interessant voorstel. De huidige schrootprijs per kg bedraagt namelijk 200 euro per ton. Beide aanhangwagens samen bevatten ongeveer 1 ton metaal.
Posted by
oronieuws
at
13:40
Posted by
oronieuws
at
11:25
Posted by
oronieuws
at
11:17
Posted by
oronieuws
at
11:03
Posted by
oronieuws
at
10:58
Posted by
oronieuws
at
09:54
Posted by
oronieuws
at
09:23
Posted by
oronieuws
at
09:09
Posted by
oronieuws
at
11:30
Posted by
oronieuws
at
11:25
Posted by
oronieuws
at
11:19
Posted by
oronieuws
at
11:10
Posted by
oronieuws
at
11:05
Posted by
oronieuws
at
10:54
Posted by
oronieuws
at
10:19
Posted by
oronieuws
at
09:52
Posted by
oronieuws
at
09:21
Posted by
oronieuws
at
09:05
Trans Europa Ferries houdt er mee op in Oostende en dat betekent het einde van 170 jaar Engelandvaarten uit de Middenkusthaven. Er komt wellicht geen vervanger. Na het verdwijnen van de RMT/Oostende Lines/Sally werd er jaren gesukkeld.Ook de samenwerking LD Lines/TEF was geen lang leven beschoren. Nu valt het doek ook voor TEF. Het uitblijven van een besluit van de Britse en Europese instanties over MyFerryLink dat oneerlijke concurrentie zou zijn voor de bestaande lijnen heeft mogelijk bijgedragen tot het verdwijnen van de laatste veerverbinding vanuit Oostende. De klanten in de Middenkusthaven werden namelijk tegen ongewoon lage prijzen afgesnoept door MyFerryLink in Calais, die semi-overheidsgeld zou hebben gekregen om te starten. Meteen betekent dit dat Zeebrugge nog alleen blijft als Belgische ferryhaven voor passagiers; met een lange verbinding dan nog wel. Een nieuwe uitdaging voor Zeebrugge dat jaren geleden zijn intensieve verbindingen met Dover en Felixstowe zag verdwijnen. Ook de Schotlandroute werd geen succes en verscheept nu enkel nog vracht.
Vandaag en morgen houdt men op de Noordzee aan boord van een P&O Ferry tussen Rotterdam en Hull een topconferentie over de toekomst van de ferry-industrie. Eén van de stellingen is dat alleen de heel grote groepen zullen overleven. Ook inzake het ferryverkeer ziet men vooral "mainports", die als “hub” fungeren voor diverse lijnen en rederijen. De grote vraag voor Zeebrugge is dan ook wat er de komende jaren zal gebeuren met de P&O lijn op Hull. De ferry's die gebruikt worden zijn ook redelijk oud -van 1987-, alhoewel de lijn rendabel blijft met onder meer het uitvlaggen van de Britse eenheden.
Posted by
oronieuws
at
11:39
Dominiek Vervaeke, bedenker van de verdwaalpalen en bijhorende armbandjes op het strand vraagt bij gebrek aan sponsors dit jaar aan de kustgemeenten een bijdrage van 400 EUR per paal. Voor Knokke-Heist komt dit neer op 4800 EUR. Het college van burgemeester en schepenen heeft dit geweigerd. Omdat de meeste verdwaalde kinderen zich toch aanbieden bij de redders- of strandhulpposten, stapt de gemeente wel mee in een nieuw initiatief van Westtoer in samenwerking met de IKWV waarbij de kinderen een armbandje met hun contactgegevens aangemeten krijgen. Op deze manier kunnen de redders of derden makkelijk contact opnemen met de ouders of familie van het verdwaalde kind.
Posted by
oronieuws
at
10:38
Posted by
oronieuws
at
10:33
Posted by
oronieuws
at
10:28
Verhalen van Vlaamse vissers in de Tweede Wereldoorlog