17.12.13

Zeebruggenaars woedend over herhaald uitvallen Telenet

Maandag was er opnieuw Telenet uitval in Zeebrugge. Inwoners van Zeebrugge Dorp zijn woest op Telenet en de aannemer die al vele maanden lang de Heiststraat heraanlegt. De voorbije maand hebben de werken gezorgd voor het langdurig uitvallen van de Telenet kabel en internet in de kustgemeente. Het duurt soms 11 uur voor het defect is hersteld. Op vier weken tijd is Zeebrugge reeds vijfmaal vele uren lang terug in het stenen tijdperk beland. Een en ander betekende niet alleen geen tv kijken, maar mensen die via het internet aan de slag zijn in onze kusthaven mochten uren lang met de duimen draaien.
Daarbij komt dat de informatieverstrekking van Telenet zeer karig is. Pas gisteravond gaf Telenet in een mededeling toe dat werklui de distributiekabel hadden ‘geraakt’. De uitval duurde maandag trouwens slechts zo’n 2,5 uur, van 17.20u tot 19.45u. Heel wat boze mensen hebben Telenet gebeld. Volgens onbevestigde berichten kreeg een kapster die compensatie vroeg te horen, dat ze maar bij de aannemer moest aankloppen, (terwijl haar contract toch met Telenet is en niet met de aannemer). Een andere beller zou te horen hebben gekregen, dat als men niet tevreden is met de service men maar Belgacom in huis moet halen. Deze verhalen bewijzen minstens dat de bevolking de herhaalde langdurige uitvallen van Telenet absoluut beu is. Ook zeggen de dorpelingen niet te begrijpen hoe het mogelijk is dat een aannemer zo vaak de kabel kan beschadigen en daar niks uit leert.