20.2.10

Pech blijft Vlaams-Ierse renners achtervolgen in Algarve

In Portugal zit het de ploeg van Heistenaar Benny De Schrooder momenteel niet mee. De kopman van de Vlaams-Ierse formatie An Post-Sean Kelly, Niko Eeckhout, is vrijdag zwaar ten val gekomen tijdens de derde etappe in de Ronde van de Algarve . Eeckhout bereikte wel nog de finish, maar dat met 27 minuten achterstand op ritwinnaar Alberto Contador. De Vlaamse renner viel tijdens een afdaling. "Ik kon iemand van Cofidis, die plots uitschoof, niet meer ontwijken", vertelt Eeckhout. "Ik kwam zwaar op het asfalt terecht en heb nu schaafwonden over heel mijn lijf. Mijn knieën en armen zijn er erg aan toe. Toch hoop ik zaterdag nog te starten", klonk het. Benny De Schrooder passeerde vrijdag de finish op de 138ste plaats, 16 minuten 40 seconden na winnaar Contador. In het algemeen klassement staat De Schrooder in 145ste positie op 9u 44 minuten.