22.3.11

Ook Björn Borg op de Optima Open in Knokke-Heist

Na John McEnroe, tekende nu ook de Zweedse tennislegende Björn Borg voor de tweede editie van Optima Open in Knokke-Heist. Die wordt van 19 tot 21 augustus gespeeld in de Royal Zoute Tennis Club. Björn Borg, John McEnroe en vier andere memorabele tennissers zullen het daar tegen mekaar opnemen tijdens een toernooi dat deel uitmaakt van de ATP Champions Tour. ‘Voor mij is het niet de eerste keer dat ik in Knokke-Heist zal spelen. Toen ik wist dat John ook van de partij zou zijn, was mijn beslissing om terug te keren dan ook snel genomen. Het is één van de beste toernooien van het circuit en ik kijk enorm uit naar het duel met John. Zelfs na zoveel jaren, blijft dat een speciaal moment voor ons allebei’, vertelt Björn Borg. Borg vs McEnroe of «Ice vs Fire», bekampten elkaar tussen 1979 en 1981 in totaal 14 wedstrijden (waarvan ze elk 7 overwinningen op hun palmares schreven) met 4 Grand Slam-finales (2 Wimbledon en 2 US Open). De Optima Open maakt deel uit van de ATP Champions Tour. Dat is een serie internationale toernooien voor de ‘living legends’ van het tennis, die het professionele circuit tenminste twee jaar verlaten hebben en 35 jaar of ouder zijn.


Een voorsmaakje van de wedstrijd tussen Borg en McEnroe is te bekijken via http://www.optimaopen.be/borg-mac-nl. Tickets voor de Optima Open 2011 zijn verkrijgbaar op http://www.optimaopen.be/.
Lees meer over de Optima Open in Knokke-Heist