22.3.12

Eindelijk McEnroe vs Borg op Optima Open in Knokke-Heist

Van donderdag 16 augustus tot zondag 19 augustus verzamelen de beste tennisspelers uit de geschiedenis zich voor de derde keer op rij in Knokke-Heist ter gelegenheid van de Optima Open. Het beloofde duel tussen Borg en McEnroe kon tijdens de vorige editie niet doorgaan wegens een geblesseerde McEnroe. Voor de editie 2012 hebben beide spelers echter als eerste ingetekend. Het prestigieuze evenement in de Royal Zoute Tennis Club wordt voor het eerst ook uitgebreid van 3 naar 4 dagen toptennis. Daardoor wordt ook de formule van het toernooi enigszins aangepast. De genummerde tribune wordt uitgebreid van 600 naar ongeveer 800 plaatsen. Naast de twee Champions Tour pools zullen enkele befaamde tennislegendes het tegen elkaar opnemen in de ‘legends pool’. En John McEnroe is alvast niet van plan het zijn tegenspelers makkelijk te maken. ‘Ik kijk ernaar uit om eindelijk tegen Björn te kunnen spelen dit jaar in Knokke-Heist. In 2011 werd onze match afgelast door een blessure aan mijn hamstring in augustus. Ik kan niet wachten om de strijd op de court opnieuw aan te gaan met mijn rivaal. Zeker nu ik helemaal terug in vorm ben en me echt top voel.’, aldus de eigenaar van 7 Grand Slam-titels. Ook Jeroen Piqueur, voorzitter van Optima Group, stichter en hoofdsponsor van het toernooi, bevestigt dat Optima Open intussen een akkoord heeft afgesloten met ATP Champions Tour, waardoor het jaarlijkse topevenement nog zeker tot en met 2015 zal plaatsvinden. ‘Deze contractverlening van 3 jaar laat ons toe op lange termijn te denken. Vele tennisliefhebbers zullen graag horen dat ze nog zeker tot 2015 wereldtennis kunnen bijwonen op Optima Open. Ik kijk persoonlijk ook erg uit naar het duel der titanen: Borg vs McEnroe’. Optima Open maakt deel uit van de ATP Champions Tour, een serie van internationale toernooien voor de ‘living legends’ van het tennis die het professionele circuit tenminste twee jaar verlaten hebben en 35 jaar of ouder zijn.

Tickets voor Optima Open 2012 zijn vanaf vandaag verkrijgbaar op www.optimaopen.be of op www.ticketnet.be.