2.9.11

50 Actief en LVSW Knokke-Heist over gebruik van de elektronische identiteitskaart

Op donderdag 27 oktober organiseren 50 Actief en LVSW Knokke-Heist om 18.30 u in Scharpoord (zaal 101-102) te Knokke-Heist een interactieve infosessie over het “Gebruik en toepassingen van de elektronische identiteitskaart”. Dat gebeurt in samenwerking met Binnenlandse Zaken. De elektronische identiteitskaart (eID) bevat een schat aan informatie én biedt toepassingen die langzaam maar zeker worden geïntroduceerd. Deze kaart zou eveneens in de nabije toekomst de SIS-kaart vervangen. Volgende vragen komen onder andere aan bod. Waarom staat mijn adres niet meer op de mijn identiteitskaart? Welke info staat er op de chip? Is deze beveiligd? Wat als ik mijn PIN-code niet meer ken? Hoe kan ik de kaartlezer installeren? Hoe de gegevens van mijn eID lezen? Wat is een digitale handtekening en hoe onderteken ik een mail of een document? Er bestaan reeds ontelbaar veel toepassingen: administratie bijhouden via het gemeentelijk e-loket, maar ook een treinticket bestellen, boeken in de bib reserveren, een concertticket bestellen, enz... Deze infosessie is echt een aanrader! Voor de deelnemers is een computer aanwezig en er zijn diverse toepassingen met de eigen identiteitskaart.

Meebrengen: elektronische identiteitskaart en PIN-code.
Er worden een aantal kaartlezers ter waarde van € 17 verloot.
Deelnameprijs: € 1 Vooraf inschrijven is noodzakelijk (het aantal inschrijvingen is beperkt)
50 Actief Knokke – Tel. 050 60 43 82 – E-mail
gastonvrie@telenet.be
LVSW Knokke-Heist – Tel. 050 51 37 41 – E-mail
magdawarnez@live.be