29.4.09

Burgemeester of groene jongen

Indien hij geen burgemeester geworden was zou Leopold Lippens zich vermoedelijk met de natuur bezig gehouden hebben. “Toen ik jong was heb ik nooit geweten wat ik wilde worden”, aldus Lippens. “Ware ik niet in een politieke familie geboren, dan zou ik me waarschijnlijk, net zoals m’n vader, bezig gehouden hebben met de vogels, de natuur én de kikkers”, verduidelijkte hij dinsdagavond. De 67-jarige burgervader, die woensdagavond wordt gevierd voor 30 jaar burgemeesterschap, zegt dat hij zich al die tijd goed heeft geamuseerd. “Ik kijk met een grote glimlach terug op die periode. We hebben in ploegverband veel gedaan, fouten gemaakt, een beetje gewerkt en veel gelachen. Ik ben in de jaren 70 begonnen. Dat was kort na de middeleeuwen” grapte de burgemeester. “Het was makkelijk om allerlei projecten te starten in Knokke-Heist. We leefden toen namelijk in een periode van voorspoed en groei. We hebben in het buitenland veel ideeën opgedaan, en die gebruikt om een moderne gemeente uit te bouwen. In een moeilijker economisch klimaat wordt nu ondermeer door de projecten van het Agso aan de verdere toekomst van Knokke-Heist gewerkt”, aldus Lippens. “Als mijn gezondheid het toelaat en mijn familie geen bezwaar heeft, zal ik eventueel de volgende keer opnieuw aan de verkiezingen deelnemen, of de partij steunen", aldus de flamboyante burgervader. Binnen de familie Lippens is er verder niemand geïnteresseerd om hem op te volgen als burgemeester.