24.5.08

Awards Creative Club of Belgium

In het Casino Knokke werden vrijdagavond op het Gala van de Creative Club of Belgium, de belangrijkste Belgische Awardshow, de CCB awards uitgereikt. Die bekronen reclamecampagnes in verschillende categorieën: film, radio, televisie, print, media, innovative, enz. Het feest werd afgesloten met een groots vuurwerk.

De campagne van Studio Brussel voor ‘Music for life’ wint goud in de categorie ‘media’ en zilver in de categorie ‘innovative’. Studio Brussel wint bovendien de ‘grand prix’ in de categorie media. In december 2007 verscheen er gedurende drie dagen, telkens in prime time op Eén - en tot ieders verbazing - een zwart jongetje dat de glazen water van de presentatoren en presentatrices leegdronk. Het was een campagne van reclamebureau mortierbrigade voor ‘Music for Life’ van Studio Brussel. ‘Music for Life’ stond in het teken van drinkbaar water voor iedereen.

Andere Bekroningen

Het zwarte jongetje kaapt nu ook de ene na de andere reclameprijs weg in binnen- en buitenland. Op de Clio Awards in Miami, één van 's werelds meest strenge en prestigieuze awards, haalde hij een ‘gold’, een Belgische primeur. Op de Brand Activation Awards werd het ‘silver’, ‘gold’, en de 'coup de coeur' award van de jury. Benieuwd of hij op het reclamefestival van Cannes iets gaat wegpikken.