6.2.11

Teveel Control bij stroeve Optimal Parking Control in Knokke-Heist

Dat het parkeerbedrijf in Knokke-Heist bij de bevolking niet bijzonder populair is was al lang bekend. Het blijkt nu echter dat ook de controlegeilheid van OPC de bevolking zuur opbreekt. Bij Optimal Parking Control in de badstad is er blijkbaar te weinig ‘optimaal’ en teveel ‘control’. Het bedrijf verzuipt in de ‘red tape’. Dat is af te leiden uit het relaas van het Knokke-Heistse gemeenteraadslid Kathleen van der Hooft.


“Vorig weekend was het dringend tijd om de parkeerkaarten aan te vragen voor mijn wagen en deze van mijn man. Via internet zou dit blijkbaar in een paar minuutjes in orde moeten zijn. De eerste keuze die ik moest maken was : privé-wagen, bedrijfswagen of leasing…? Tja, ik rij met een leasingwagen van het bedrijf. Dan toch maar leasing aangevinkt: het contract met de leasingmaatschappij moet gescand en doorgestuurd… Tja dat heb ik niet in mijn bezit. Inschrijven via internet bleek dus niet te gaan. Deze morgen (zaterdag) naar het OPC kantoortje in het stadhuis. We waren iets te vroeg want het gaat pas om 9u30 open, maar zo waren er ook niet veel anderen voor ons. Zowel mijn man als ik hadden alle papieren uit onze wagens mee, en wat mezelf betreft: o.a. de verzekeringspapieren met mijn naam erop, een bewijs dat het voertuig voorwerp uitmaakt van het contract tussen de leasingsmaatschappij en de firma, het ontvangstbewijs van de leasingsfirma waarop staat dat ik (met mijn naam duidelijk uitgetikt) in opdracht van mijn werkgever de wagen heb ontvangen. Maar de bediende wou er niet eens naar kijken…: ik moet een attest vragen aan mijn werkgever dat ik met die wagen mag rijden! Gezien mijn werkgever een groot bedrijf is zal ik maandag dus een mailtje sturen naar onze fleetverantwoordelijke die allicht dat attestje zelf zal opmaken en ondertekenen en dan kan ik volgende week zaterdag een derde poging wagen om een parkeerkaart te bekomen. Maar wat is dit attest nu meer waard is dan alle bewijzen die ik mee had?”, aldus het Knokke-Heistse raadslid Kathleen van der Hooft.