4.2.10

Crystal Forest concept voor Swarovski Knokke

Om de enorme groei van Swarovski in de Benelux te ondersteunen krijgen veel van de Swarovskiwinkels een restyling. Om te beginnen worden de stores in Knokke-Heist en Antwerpen aagepakt. Dat gebeurt volgende maand al. In de winkel in de badstad komt het zogeheten ‘Crystal Forest concept’ wat Swarovski nu wereldwijd langzaam doorvoert. Het gaat bijzonder goed met Swarovski. Vorig jaar groeide de omzet in een gelijkblijvend aantal winkels met 6 procent. Niet mis, in tijden van crisis. Opvallend is dat het merendeel daarvan sieraden betreft, vertelt Brand Manager Marcel Herben: “Veel mensen hier hebben bij de naam Swarovski nog steeds de associatie met kristallen beeldjes, maar meer dan tachtig procent van wat we nu verkopen, betreft sieraden. Op dat gebied concurreren we wereldwijd met de beste merken.” Aan het eind van 2010 zal Swarovski in de Benelux meer dan 55 nieuwe winkels hebben. Dat voorspelt Herben. Daarvoor moeten er zeker 15 nieuwe winkels bij; op dit moment staat de teller op 49 winkels. In 2009 werden er 8 nieuwe winkels geopend.