25.6.13

Verpleegkundige Françoise De Vreeze straks in de gemeenteraad

Zoals eerder gemeld zal het Knokke-Heistse raadslid professor Suy nu donderdag op de gemeenteraad de fakkel doorgeven aan Françoise De Vreeze. Deze 40-jarige is bijna afgestudeerd als Master of Science in de Verpleegkunde en nog steeds actief als verpleegkundige. In Knokke-Heist wil zij zich engageren voor de dossiers rond zorg en welzijn, jonge gezinnen en jeugd.

Professor Suy: 'Ik vond het mijn plicht de N-VA in Knokke-Heist te steunen met mijn ervaringen in de politieke en diplomatieke wereld. Op 14 oktober kreeg ik het vertrouwen van vele Knokke-Heistenaren. Ik heb dan ook met veel plezier mijn taak als gemeenteraadslid opgenomen. Het werd hoog tijd dat onze gemeente opnieuw een goed werkende oppositie kreeg en ik ben blij dat ik daaraan heb mogen meewerken. De jonge en enthousiaste ploeg krijgt er straks versterking bij van Françoise. Ik blijf de N-VA op alle niveaus in de partij met raad en daad bijstaan ', aldus Prof. Suy.

De Vreeze is gemotiveerd voor haar taak en heeft zich goed voorbereid: 'Mijn opleiding is bijna achter de rug en ik kan de cursussen van management,  zorg en welzijn onmiddellijk in de praktijk omzetten', vertelt Françoise. 'Als cardiologische nacht- en thuis-verpleegkundige sta ik dicht bij de mensen om goed te weten wat leeft in de gemeente. Zorg en welzijn gaan voor op bakstenen immo-projecten.  Als moeder van drie kinderen heb ik het geluk nog in Knokke-Heist te kunnen wonen. Ik wil mij dan ook als gemeenteraadslid inzetten om de jonge gezinnen in Knokke-Heist kansen te geven om hier te wonen en te werken. Als  oud-voorzitter van de jeugdraad zal ik ook de dossiers rond jeugd opvolgen'.


Françoise staat er niet alleen voor. 'Onze partij zorgt voor opleiding en vorming van alle  gemeenteraadsleden. En ze volgde al enkele maanden de fractievergaderingen mee op. Ik ben overtuigd dat Françoise snel ingewerkt zal zijn' vervolgt fractieleidster Cathy Coudyser.