3.12.13

Ook Groen wil autoluwe Lippenslaan

Ook de partij Groen is van oordeel dan autoluw moet kunnen in de Knokse Lippenslaan. Tim Debrabandere, Mobiliteitsexpert van Groen, heeft een en ander omstandig uit de doeken gedaan. “Lekker kuieren in de Lippenslaan, we doen ze dan ook graag af als “de” winkelavenue bij uitstek. Toch betrap ik me telkens op de verschillen met échte winkelwandelstraten…  Ik wandel aan de oostzijde richting zee en blijkbaar lijkt dat flaneren en kuieren niet zo’n evidentie. Om de haverklap moet ik me verschansen tussen blik en rubber – auto’s dus – om tegemoetkomende voetgangers een passage te geven”, aldus Tim Debrabandere. 
De meerderheid vreest dat een autoluwe of autovrije Lippenslaan nefast zou zijn voor de handelaars. De N-VA is gewonnen voor een Ramblasachtige Lippenslaan, een idee dat trouwens reeds bij de vorige verkiezingen door Groen werd naar voor geschoven.

Over een autoluwe Lippenslaan kun je HIER meer lezen.