1.9.07

Lombaerts: "Zenit klaar voor Standard"

Standard neemt het in de eerste ronde van de UEFA Cup op tegen het Russische Zenit Sint-Petersburg. Daar speelt ook Knokke-Heistenaar Nicolas Lombaerts. "Voor mij is dit natuurlijk heel mooi", reageert Lombaerts. "Nu kan ik in Belgie eens tonen in wat voor een goede ploeg ik speel. Veel mensen vragen zich nog altijd af wat ik in Rusland ga zoeken. Dit is wel niet de beste loting die we met Zenit konden krijgen. Het niveau van Zenit is te vergelijken met dat van Anderlecht, Club of Standard. Iets hoger zelfs. We zijn de laatste weken in topvorm. Laat Standard maar komen: we zijn er klaar voor." In een interview in de Russische pers zei Lombaerts zaterdag "mijn landgenoten van Standard zijn fysisch goed voorbereid en geloven in combinatievoetbal. Velen spelen trouwens voor de nationale ploeg, maar ik ben overtuigd dat Zenit het pleit kan winnen".


Николас Ломбертс (Nicolas Lomberts): «Половина «Стандарда» играет в сборной Бельгии»

Бельгийский защитник «Зенита» Николас Ломбертс проанализировал силу соперника питерской команды в первом раунде Кубка УЕФА – льежского «Стандарда». «Игры со «Стандардом», в особенности ответная, получатся очень сложными. Мои соотечественники хорошо подготовлены физически и проповедуют комбинационный футбол. К тому же половина «Стандарда» играет в национальной сборной Бельгии. Но я уверен: нам по силам победить бельгийцев», – сообщил Ломбертс «Советскому спорту».