Sabine Van Meenen, een ondernemerscoach van
Knokke-Heist, schreef samen met 99 anderen mee aan het boek "100 In Zicht", een
uniek project dat volledig online verliep. De 100 auteurs zijn erin geslaagd om
binnen 1 week 15.000 EUR startkapitaal te vergaren en dit zonder uitgever of
bankfinanciering. De opbrengst van dit boek gaat volledig naar het goede doel.
Een uniek experiment via de sociale netwerksite LinkedIn heeft
geleid tot de creatie van een bijzonder project “100 In Zicht” waarmee
bovendien ook 10.000 EUR wordt ingezameld voor een goed doel. Het is voor het
eerst dat 100 virtuele ‘vrienden’ erin slagen om via crowdfunding via sociale
netwerksites samen zo’n maatschappelijk waardevol project te realiseren.
100 In Zicht is een prachtig geschenkboek: het bundelt 100 buitengewone
levensinzichten van 100 gewone mensen zoals u en ik. Kleine en grote momenten
die hen tot bezinning, inkeer of verandering hebben gebracht. Herkenbaar,
ontroerend, verrijkend. En vaak groots in hun eenvoud. Samen met de uitgave van
dit boek hebben de intiatiefnemers ook een website gelanceerd waar iedereen die
daar behoefte aan heeft – vrij kan
grasduinen. Wanneer je zin hebt in een verhaal dat deugd kan doen,
helend kan werken, of gewoon verrijkend kan zijn voor jou op dat moment. De
communitywebsite www.hetgroteboekexperiment.be wordt op 29 juni live
gezet. Je kunt via deze website met de auteurs in contact treden en je kan zelf
ook auteur worden en een inzicht posten. Zo worden deze webstek
een levende community van mensen met steeds meer uitzicht op inzicht. De volledige
netto opbrengst van het grote boekexperiment gaat telkens naar een goed doel dat
de medewerkers samen kiezen.