5.5.13

Knokke-Heist promoot shopping

Winkelen, dat doe je om de hoek. Met die slogan is de toeristische dienst in Knokke-Heist de nieuwe mediacampagne gestart om de badstad als shoppingplaats bij uitstek.  De dienst hoopt vooral dagjesmensen en tweede verblijvers aan te zetten om te winkelen in Knokke-Heist. Toerisme pakt daartoe uit met een unieke fotobox en biedt andermaal de mogelijkheid om foto’s te delen via Instagram. Met de Instagram app op de smartphone kan men snel ‘vierkante’ foto’s maken, ze eventueel bewerken en snel delen met de hele wereld. Wie Knokke-Heist bezoekt kan die kiekjes posten op #knokkeheistgram.’  Volgers zien de foto’s in hun app verschijnen. Foto’s die extra veel likes krijgen komen automatisch wereldwijd in de verkenpagina van Instagrem. De mooiste foto’s over Knokke-Heist worden verder op de fotobox geplaatst, die vanaf midden mei op verschillende plaatsen in de gemeente zal staan. Ook in de Toeristische dienst zal een dergelijke zuil worden opgesteld.  Uit een vorige campagne staan momenteel reeds meer dan 9.000 foto’s getagd met #knokkeheistgram in de instagram applicatie.