9.11.11

Omstreden K-H Magazine kaapt bronzen Pearl Award weg in New-York

Het glossy “K-H Magazine”, dat door Toerisme Knokke-Heist wordt uitgegeven heeft maandagavond in New-York een bronzen “Pearl Award” in de wacht gesleept. Jaarlijks bekronen de prestigieuze “Pearl Awards” de beste 'custom content' projecten wereldwijd. Het zeer chique "KH Magazine", dat door het Leuvense communicatiebureau Head Office wordt samengesteld, kreeg de bronzen onderscheiding in de categorie “Design: Most Improved Publication”. “K-H Magazine” valt om de drie maanden gratis in de bus van elke inwoner en tweedeverblijver van de badstad. Er wordt ook een Franstalige versie van uitgegeven. Dat heeft al voor heel wat kritiek gezorgd, onder meer vanwege leden van het Vlaams Belang. Burgemeester Lippens stelde toen, dat 474.000 Franstalige toeristen Knokke-Heist aandoen en samen goed zijn voor een omzet van 24 miljoen euro... Het is trouwens de Franstalige editie die in New-York onder de aandacht werd gebracht... Ook de hoge kosten voor het tot stand brengen van de publicatie krijgt flink wat tegenwind. Volgens Lippens kost het uitgeven en verdelen van het magazine 296.000 euro per jaar voor vier publicaties van 60.000 exemplaren. Via de publiciteit moet het magazine volgens de gemeente op termijn echter zelfbedruipend worden.