T’ Zoute is nu als merknaam gedeponeerd
Knokke-Heist laat de naam “T’ Zoute” deponeren als merk. Volgens Luc De Groote, pr-manager van de dienst Toerisme, zouden merken zoals bijvoorbeeld Scapa en Delvaux een T’ Zoute-lijn kunnen ontwikkelen. Op die manier wil men de badstad nog meer naambekendheid geven. Louis Vuitton, het chique Franse handtassenmerk, bracht trouwens vorig jaar reeds een exclusieve Knokke-tas uit, die tegen een slordige 875 euro te koop werd aangeboden. Met het weglatingsteken nà de T, betekent de nieuwe merknaam eigenlijk: ‘te Zoute’ en niet ‘het Zoute’. De Groote verduidelijkt de ‘foute’ schrijfwijze: "We hebben het er net om gedaan. Het is een gimmick. Normaal staat het weglatingsteken voor de 't' en is het een kleine letter. Wij hebben het omgekeerd, waardoor de lijn zeker in het oog zal springen." Er komt een concept store in de vorm van een speciale tent die producten en diensten zal herbergen die "nieuw en trendsettend zijn". De store zal enkele keren per jaar in het buitenland opduiken nabij een grote stad. "In die concept store worden de sterktes, activiteiten en evenementen waarvoor Knokke gekend is - zoals gastronomie, shoppen, wandelen of fietsen- aan zogenaamde andere A-merken gekoppeld." En zo is ’t Zoekte, het vroegere arme schorren- en duinengebied van Knokke, gepromoveerd tot T’ Zoute, een chique kwaliteitsmerk.