1.5.09

Knokke-Heistenaar tekent toerismestrategie uit voor West-Vlaanderen

Onze provincie is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een gesmaakte bestemming voor het congres- en seminarietoerisme, het zogeheten MICE toerisme. Westtoer, het West-Vlaams Provinciebedrijf voor Toerisme en Recreactie, wil deze tendens in de toekomst verder in de hand werken. Daartoe werd eerder een openbare aanbesteding uitgeschreven. Zopas heeft Westtoer beslist het uittekenen van de strategie toe te wijzen aan het marketingbureau THEPLANNER.be. Knokke-Heistenaar Filip Muyllaert, die managing director is van het bedrijf, heeft als opdracht “het marktaandeel van West-Vlaanderen ten opzichte van andere seminariebestemmingen in Vlaanderen vergroten. Naast de Kust en Brugge beschikken ook de Westhoek, de Leiestreek en het Brugse Ommeland over voldoende troeven om te wedijveren met steden als Gent, Brussel en Antwerpen die traditioneel als congres- en seminariebestemming worden gekozen. Het komt erop aan om een creatieve online, offline en eventmarketing campagne uit te werken, samen met de MICE-cel binnen Westtoer. De bedoeling is om op korte tot middenlange termijn groei te kunnen voorleggen”. Om deze groei mogelijk te maken werd het werkingsbudget van Westtoer hiervoor met 19,5 procent verhoogd naar circa 227.000 euro. “Vier West-Vlaamse regio’s en Brugge helpen promoten als bestemming voor het congres- en seminarietoerisme is een schitterende uitdaging, waarvan ook de badstad Knokke-Heist de vruchten zal plukken”, aldus nog Filip Muyllaert. De 35-jarige Knokke-Heistenaar heeft de voorbije jaren z’n sporen verdiend op het vlak van het congrestoerisme. Hij is wereldwijd dan ook een veelgevraagde gastspreker. In de aanloop naar de Olympische Spelen ging hij trouwens op uitnodiging van de Chinese regering in Beijing praten over de nieuwste trends in de toeristische industrie.