6.2.09

Jean-Claude wil carrière nieuw leven inblazen

Volgens de Britse roddelkrant The Sun heeft Jean-Claude Van Damme gezworen dat hij zijn carrière nieuw leven zal inblazen. Op die manier wil hij zijn zoon Nicholas uit een vorig huwelijk terugwinnen. Na de vechtscheiding van zijn vierde vrouw Darcy LaPier, in 1997, verloor hij alle contact met zijn zoon, de inmiddels 13-jarige Nicholas. In de semi-autobiografische actiethriller 'JCVD', die vorig jaar werd uitgebracht maar niet echt brokken maakte, verwerkte Van Damme onder meer zijn voogdijstrijd om Nicholas. Juridisch gezien mag Van Damme geen uitspraken doen over zijn scheiding van Darcy. "Dat ik mijn zoon niet kan zien, is een ramp voor mij. Dat kan je niemand aandoen. Het gaat zelfs zo ver dat Nicholas niet mag communiceren met mijn andere kinderen op Facebook. Mijn andere zoon maakt een film en wil dat Nicholas erin meespeelt omdat hij hem mist. Die twee begonnen dus te communiceren over het script. Maar iemand kwam erachter en verbood Nicholas nog met zijn broer te chatten". Van Damme trouwde in 1999 in Knokke voor de tweede keer met Gladys Portugues. Tussen 1987 en 1992 was hij ook al met haar getrouwd. Uit dat huwelijk heeft Van Damme een zoon van 21, Kristopher en een dochter van 18, Bianca. Hij laat nog weten dat hij blij is dat hij zijn zelfdestructieve verleden achter zich heeft gelaten en zich nu concentreert op zijn gezinsleven.