skip to main |
skip to sidebar
Knokke-Heist pakt als eerste uit met een bijzonder innovatieve elektronische geschenkkaart. Het is een initiatief van de dienst Toerisme, Monizze en TagTagCity. De Geschenkkaart zal om te beginnen vanaf 1 juni alleen bij de toeristische dienst verkocht worden, maar later mogelijk ook via andere winkels. De kaart heeft een waarde van 10, 25 of 50 euro. De geschenkbon zal kunnen gebruikt worden bij de deelnemende handelaars. Deze innovatieve manier van winkelen maakt gebruik van drie moderne communicatietechnologieën. Het betreft de magneetstrip, een QR code en de nieuwe draadloze techniek NFC (Near Field Communication). De handelaar kan op die manier kiezen welk systeem hij of zij gebruikt om de kaart te ontwaarden. Naast de digitale geschenkbon lanceert Knokke-Heist ook een aantal 'online stadsbezoeken'. Deze stadsbezoeken, gekoppeld aan belonings- en incentivesystemen werken via TagTag stickers (QR code en NFC). Zo’n sticker geeft de bezitter van een smartphone bliksemsnel informatie over de specifieke locatie waar men zich bevindt. Deze informatie kan men ter plaatse opvragen door eenvoudigweg contact te maken met de sticker. Zo ontvangt de geïnteresseerde bezoeker niet alleen extra toeristische info, maar ook unieke aanbiedingen, e-coupons of kortingen, geschonken door handelaars uit de buurt.