23.9.10

Het interview met Junior Eurosongkandidaat Luís uit Knokke-Heist

Maandag 27 september in de vroege avond begint op Ketnet de strijd onder de 8 Junior Eurosongkandidaten om te beslissen wie ons land in het Wit-Russische Minsk mag vertegenwoordigen op het Junior Eurosongfestival. Tot donderdag komen elke avond 2 kandidaten aan de beurt. De vakjury laat telkens één van jeugdige zangers doorgaan naar de finale die op vrijdag 1 oktober wordt gehouden. Luís uit Knokke-Heist brengt donderdag (30 september) zijn song “In mijn dromen”. In de aanloop naar de finale stelde ORONIEUWS de jeugdige stadsgenoot een aantal vragen over zijn eigen dromen voor de toekomst, over hoe het voelt om bekend te zijn en over vanalles en nog wat.

Hoe was het om terug naar school te gaan nu je ondertussen een BJV bent geworden? Dat is een Bekende Jonge Vlaming. Zijn je schoolkameraden anders geworden, ben jij anders geworden, of is alles min of meer bij het oude gebleven?

Op school is alles inderdaad min of meer hetzelfde gebleven. Al is het zo dat de lessen soms wel eens moeten stoppen omdat er weer een journalist aan de klasdeur staat voor een interview. Maar dat is wel leuk, want dan stelt hij soms ook vragen aan mijn vrienden. Ik voel me zeker geen BJV…al ga ik soms wel eens twijfelen als ik inkopen ga doen met mijn mama of als ik ga zwemmen met mijn papa. Overal word ik herkend en moet ik handtekeningen uitdelen. Ze kennen me van de TV, zeggen ze dan. En eigenlijk vind ik dat wel leuk. Een paar dagen geleden reed een bende fietsers - ik denk ongeveer 15 jongeren – mij achterna voor een handtekening. Mijn zusje Fauve en ik waren zo geschrokken dat we het op een lopen hebben gezet! Dus je ziet: ik moet nog wat oefenen om een échte BJV te worden!

De rest van het interview lees je in OROnieuws MAGAZINE

De voorrondes 27 tot 30 september om 17.45 en 19.20u op Ketnet.
De finale op 1 oktober om 17.45 en 19.25u.
Livestream van de finale vanuit de ‘green room’ vanaf 17.45u via
www.ketnet.be