Stroef begin voor nieuw parkeerplan
Volgens oppositieraadslid Kathleen van der Hooft werd het nieuwe parkeerplan in Knokke-Heist de voorbije dagen op een “klunzige” manier opgestart. Volgens haar weet “geen enkele inwoner, tweedeverblijver of toerist wat hem of haar te doen staat”. Verder zouden de bestaande parkeerautomaten nog niet zijn aangepast aan de nieuwe tarieven, en staan er in heel wat straten in betaalzones niet eens automaten; aldus nog van der Hooft. Op een aantal betaallocaties kon men afgelopen weekend inderdaad ook geen geld in de automaten stoppen. Dat was ondermeer het geval op het Maes en Boereboomplein in Heist. Maxim Willems stelt dat de installateur op een paar plaatsen niet is klaargekomen met de programmatie van de parkeerautomaten. Door het vriesweer is ook hier en daar de nodige infrastructuur niet geplaatst omdat men gewoon niet in de bevroren grond kon graven. Omdat dit tot verwarring leidt zullen de mensen in de nieuwe parkeerzones tijdens de Krokusvakantie nog “begeleid worden” en zal een en ander door de vingers gezien worden. Schepen Willems benadrukte verder dat mensen die voor een bewonerskaart hebben betaald, géén kaart thuisgestuurd krijgen. In het controle-apparaat van de parkeerwachters staat namelijk de nummerplaat van de wagens opgeslagen die over een parkeerabonnement beschikken. Mogelijk beslist de gemeente op termijn echter om toch een tastbaar bewijs toe te sturen aan de inwoners die voor een bewonerskaart betaald hebben, aldus nog Maxim Willems.