10.7.09

De Post werkt(?), maar mag het iets meer flexibel zijn in Knokke-Heist?

De nieuwe editie van de Informatiegids "Wegwijs in Knokke-Heist" is zopas van de persen gerold. Inmiddels is de bedeling van deze 96 pagina's tellende uitgave gestart. Daarbij blijft de dienstverlening van De Post echter weer sterk in gebreke. De badstad telt 36.000 brievenbussen, doch de Post wil slechts 25.000 exemplaren van de informatiegids verspreiden. Het gemeentebestuur noemt het gebrek aan service van De Post “gewoon onbegrijpelijk” en commercieel ongezond. Welk bedrijf voert immers een opdracht maar gedeeltelijk uit terwijl de klant bereid is om veel meer te betalen voor het volledige pakket? Men vraagt toch geen onmogelijke acrobatentoeren? Reeds maandenlang klaagt het gemeentebestuur en ook de Vereniging van Steden en Gemeenten deze kafkaïaanse situatie aan. De marketingmanagers van de Post zien blijkbar nog altijd geen oplossing om hun organisatie aan te passen aan de wensen van hun klanten. Inwoners en tweedeverblijvers uit de 9000 woningen die geen infogids ontvangen, kunnen vanaf volgende week een exemplaar afhalen in de stadhuizen van Knokke en Heist, het Cultuurcentrum of de infokantoren van Toerisme. Voor burgers die minder goed te been zijn, stuurt het gemeentebestuur de uitgave ook via de Post (!) op. (Blijkbaar is dit toch mogelijk als je maar voldoende postzegels op de enveloppe kleeft...)