6.8.13

Paul Severs schlagert er op los in Heist

Op 9 augustus vanaf 20 uur organiseren de handelaars van de Bolle opnieuw een muzikale vrijdag. Dit keer heeft charmezanger Paul Severs de eer om het gezellige binnenpleintje om te toveren tot een kolkende muziekarena. Dankzij de film Firmin is “Geen wonder dat ik ween” weer razend populair bij de jongeren. Paul Severs is dan ook al meermaals gevraagd om het galabal van Moeder Zwinneblomme op gang te trekken met vele van zijn onweerstaanbare smartlappen.  

Paul Severs (Huizingen, 26 juni 1948) is niet alleen zanger maar ook muzikant en liedjesschrijver. Op college volgde hij 5 jaar avondlessen piano en kocht hij zijn eerste gitaar. Door Pater Pax kwam hij bij Jean Kluger terecht en die zag meteen het talent van Paul Severs zitten. Geen wonder dat ik ween (1966) werd zijn eerste plaatje. Daarna tekende hij een contract bij Sylvain Tack (de platenfirma "Start"). Met deze firma maakte Paul een aantal grote hits zoals Ik ben verliefd op jou, Ieder mens, Ik heb rozen voor je mee , Ze komt terug, Lief en Vaarwel en Tot weerziens. Bij de platenfirma Telstar maakte Paul een stevige comeback met Zeg eens meisje en 'oh little darling. Ook in Wallonië scoorde hij toen een nummer 1 hit met Toutes les filles. Bijna iedere dag staat hij nu nog altijd zowel in Vlaanderen als in Wallonië op het podium.


Paul Severs vierde in juli 2006 zijn jubileum "40 jaar op de planken". Hij schrijft meestal zijn teksten en muziek zelf. In 2007 kwam Geen wonder dat ik ween opnieuw uit door de film Firmin met Chris Van den Durpel. Zijn nummer "Ik ben verliefd op jou" werd in 2009 opgenomen in de eregalerij van de Vlaamse klassiekers van Radio 2. In 2012 werd het nummer Oh little darling gebruikt als begintune voor de vtm-serie Clan. in februari 2013 bracht hij het nummer "Marieke" uit samen met Dennie Damaro.