17.8.12

Dag twee van de Optima Open opwarmer voor duel Borg-McEnroe op zaterdag

Op de tweede dag van Optima Open 2012 in Knokke-Zoute werd de eerste match gespeeld tussen de Australiër Mark Philippoussis en Carlos Moya. De Spanjaard Moya, winnaar van de vorige editie, versloeg Philippoussis in drie sets met een spannende Champions tie-break (6-3 1-6 en 10-6).Het tweede duel, speelde zich af tussen Henri Leconte en Goran Ivanisevic. Deze laatste won en haalde meteen ook de finale binnen met een score van 6-2 en 7-6. De laatste match vrijdag was een pro set tussen het duo John McEnroe en Thomas Enqvist tegen de Zweed Mats Wilander en Guy Forget. Een dag voor het grote duel tussen Björn Borg en John McEnroe, schreef het duo McEnroe/Wilander de overwinning op hun naam met 8-6. ‘Na mijn blessure van vorig jaar, ben ik uitermate tevreden om hier terug te zijn in deze club. Ik wacht al een jaar op het duel met Björn Borg van morgen (zaterdag). We kennen elkaar zo goed dat ik intussen met mijn ogen dicht tegen hem kan spelen.’, aldus John McEnroe. Inderdaad het is zaterdag eindelijk tijd voor de match waar alle tennisliefhebbers al sinds vorig jaar naar uitkijken: de clash tussen Björn Borg en John McEnroe. Maar eerst is het zaterdag de beurt aan Thomas Enqvist en Mark Philippoussis om het Knokke-Heistse publiek te vermaken. Als afsluiter van de dag zorgen de Fransen Guy Forget en Henri Leconte beslist voor een prachtige derde match.

Tickets voor Optima Open 2012 zijn verkrijgbaar via www.optimaopen.be of www.ticketnet.be en in Fnac en Free Record Shop.