27.9.11

Vragen over pensioen worden beantwoord

Op maandag 24 oktober om 19.15 uur wordt in het CM-kantoor, Stadhuisstraat 32 in Heist een avond gehouden voor mensen die binnen enkele jaren of binnenkort met pensioen gaan. Er is mogelijkheid om vragen aan de consulent van de CM-Pensioendienst te stellen. Iedereen is welkom, ook niet-leden. Iedere 55-jarige krijgt sedert kort van de Rijksdienst voor Pensioenen (RVP) een automatische raming opgestuurd met de bedragen van zijn of haar pensioen van 60 tot 65 jaar. Wanneer kan ik op pensioen? Hoe komt de RVP aan het eindbedrag? Wat als ik zelfstandige of ambtenaar ben? Hoe wordt alles berekend? Klopt dit wel allemaal? Waar kan ik informatie inwinnen? Wat is het netto bedrag van het pensioen? Kan ik een gezinspensioen krijgen? Wat is een gezinspensioen? Wat is de pensioenbonus? Wat gebeurt er met mijn pensioen als ik of mijn partner komt te overlijden? Wat als er een periode ontbreekt? Op deze, en nog veel meer vragen, geven de consulenten van de CM-Pensioendienst een antwoord tijdens de infosessie in Heist.

De CM-Pensioendienst organiseert bovendien gratis spreekuurmomenten waar iedereen terecht kan voor individuele vragen en dossieraanvragen. Dit gebeurt dagelijks in het CM-hoofdkantoor in de Oude Burg 19 te Brugge en maandelijks in alle gemeenten van het arrondissement. Inschrijven voor de gratis infomomenten kan via CM Brugge, Pensioendienst, Oude Burg 19, 8000 Brugge, 050 44 03 66, pensioendienst.brugge@cm.be. Meer info of data van de infomomenten in de andere gemeenten kunt u bekomen op bovenstaand adres of via www.cm.be.