Nieuwe en grotere schepen voor Cobelfret
Cobelfret, de grootste shortsea operator vanuit Zeebrugge, heeft de namen en het leverschema bekend gemaakt van vier grote conro's. Dat zijn roro-vaartuigen die geschikt zijn voor het verschepen van zowel trailers/opleggers als containers, nieuwe wagens en ook soms projectlading (zoals materieel voor de bouwsector). De schepen zijn in aanbouw in Japan bij de grote Kyokuyo scheepswerf en moeten oudere kleinere eenheden vervangen. Eind oktober vertrekt het eerste schip “Capucine” bij de werf. Om de circa tien weken volgen dat de “Severine”, “Wilhelmine” en de “Adeline”. Zoals de traditie bij Cobelfret het wil hebben ook deze nieuwbouwschepen dezelfde naam-uitgang. De logistieke en scheepvaartgroep hoopt door de inzet van nieuwe schepen economischer te gaan varen en de kosten te drukken. Vanuit Zeebrugge vaart Cobelfret op Immingham langsheen de Humber met de grootste vrachtroro"s die op de Noordzee voor het shortseaverkeer zijn ingezet.