Toerisme in Knokke-Heist heeft een streepje voor
Bij de dienst Toerisme in Knokke-Heist werd de nieuwe voorjaarscampagne uit de doeken gedaan. Opvallend is de nieuwe streepjes-huisstijl, die volgens marketingdirecteur Luc De Groote tegelijk “chic en ontspannend” overkomt. Omdat marktonderzoek een zeer grote tevredenheid bij toeristen, tweede verblijvers en inwoners heeft aan het licht gebracht wordt aan de DNA van Knokke-Heist niks ingrijpends veranderd. Dure publiciteitscampagnes in kranten en magazines werden teruggeschroefd ten voordele van communicatie via de nieuwe media, en via mond-tot-mond reklame. Een actieve doe-campagne werd uitgewerkt. Daarbij worden vooral inwoners en tweede verblijvers aangezet de vele mogelijkheden van Knokke-Heist effectief uit te proberen. Het komt er op aan twee bestaande activiteiten te combineren met een zelf bedacht initiatief. Wandelen en fietsen blijken bij de bezoekers trouwens het meest in trek te zijn. Allerlei activiteiten staan op gratis memorie-magneetjes voor de koelkast, en op bierviltjes. Toerismevoorzitter Danny Despiegelaere hoopt alvast dat de activiteit “voetjevrijen” een plaatsje krijgt in de Dikke Van Dale, “als dat nog niet het geval is”. Door het toevoegen van een nieuwe activiteit op één van de 150.000 bierviltjes maakt men trouwens kans op een gastronomisch diner en allerlei andere prijzen. Sedert donderdagavond rijdt ook een Knokke-Heistse streepjestram langs de kust helemaal bestickerd met populaire activiteiten. De bedoeling van de hele campagne is mensen vaker en langer naar de badstad te halen.