Knokke-Heist lanceert glossy magazine KH
Deze week valt bij de inwoners van de badstad het Magazine KH in de bus. De gloednieuwe publicatie telt 100 pagina’s gevuld met gevarieerde artikels over bekende en minder bekende mensen uit de gemeente. Het college noemt het een “serieuze evolutie ten opzichte van de typische gemeentelijke informatieblaadjes”. Bovendien zal KH vanaf de lancering ook beschikbaar zijn in een versie voor de Apple iPad. Dit is een absolute primeur voor een Belgische gemeente. Op de cover van het eerste nummer van KH prijkt sterrenchef Sergio Herman. Binnenin vertellen Hugo Camps en een rits andere inwoners over hun band met Knokke-Heist en over wat er in de badstad te beleven valt. Het magazine verschijnt op 60.000 exemplaren en wordt vier keer per jaar gratis in de bus gestoken bij de inwoners van de gemeente en op het primaire thuisadres van de eigenaars van een tweede verblijf. Niet iedereen is echter gelukkig met de nieuwe publicatie. De aantijging is namelijk dat de gemeente met belastingsgeld gelijkaardige privé-initiatieven de wind uit de zeilen neemt. Ook al is het de bedoeling dat het magazine bij middel van publiciteit zelfbedruipend wordt, dan nog is het een feit dat de gemeente dezelfde reclamedollar najaagt als privé-initiatieven.