9.10.09

Herman Brusselmans wordt tweedeverblijver in Knokke-Heist

Auteur Herman Brusselmans wil in de toekomst minstens enkele dagen per week in Knokke-Heist doorbrengen. De rest van de tijd blijft de 52-jarige auteur in Gent wonen. Brusselmans wil het voor z’n gezondheid wat rustiger aan doen en heeft een ideale plek gevonden in de badstad. Daar wil hij op adem komen van de drukte waarmee hij de laatste maanden geconfronteerd werd. Ook de boeken die moeten worden afgewerkt zullen later verschijnen dan gepland. Dat komt vooral omdat “De boot naar Zwitserland”, een roman over een restaurant in Gent, wil maar niet vlotten. ‘Ik heb toen maar besloten om in heel 2010 geen boek meer te schrijven. Ik beperk me de komende tijd tot de zaken waar ik mijn boterham mee verdien, mijn columns bijvoorbeeld', aldus de kersverse tweedeverblijver Herman Brusselmans.