Online ticketverkoop bezorgt sommige cultuurgangers frustrerende uren in Knokke-Heist
Vele tientallen Knokke-Heistenaars zaten donderdagmorgen al vanaf 6u voor hun pc. Dat was namelijk het moment waarop de digitale ticketverkoop van start ging voor het nieuwe seizoen van het Cultuurcentrum. Dat gebeurde bij middel van het softwarepakket ReCreateX, dat vaak gebruikt wordt bij het informatiseren van recreatiediensten. Vlekkeloos is het alvast niet verlopen. Sommige mensen zaten drie uur lang gefrustreerd online zonder kaarten te kunnen bemachtigen. Wel passeerden server errors en time-out pagina’s de revue. Volgens de gedupeerden had men op de servers te weinig capaciteit voorzien. Op onze nieuwsredactie lukte het om 9u echter wèl. De afhandeling verliep traag maar correct en zonder problemen. Sommige evenementen bleken evenwel snel ‘volzet”. Nu zaterdag om 9 uur start de ticketverkoop ook aan de balie in Scharpoord of telefonisch. Dat gebeurt dan “met de glimlach”.