Arrogante Lijn stuurt kat
In onderhandelingen krijgt Knokke-Heist vaak af te rekenen met de arrogante onwrikbare houding van De Lijn. Het blijkt dat deze ziekte niet alleen de top van dit monopoliebedrijf aantast maar ook de dienstverlening aan de klant. In de commissie Infrastructuur van het Vlaams parlement heeft de Vlaamse Ombudsman hard uitgehaald naar de klachtendienst van De Lijn die hij "de slechtste van Vlaanderen" noemde. Vorige week stelde de Vlaamse Ombudsdienst zijn jaarverslag 2007 voor. Omdat De Lijn daarin slecht scoorde, mochten waarnemend ombudsman Johan Nootens en vertegenwoordigers van De Lijn het in de commissie komen uitleggen. Groot was de verbazing toen bleek dat De Lijn zonder enige uitleg haar kat stuurde. "De klachtenbehandeling van De Lijn is de slechtste van alle Vlaamse overheidsdiensten", stak Nootens van wal. "Ze heeft geen oor voor argumenten van klagers, beantwoordt nooit mails en stuurt te snel deurwaarders om boetes te innen. Kortom, de klantendienst van De Lijn schoffeert zijn reizigers voortdurend."