Maandag was er opnieuw Telenet uitval in
Zeebrugge. Inwoners van Zeebrugge Dorp zijn woest op Telenet en de aannemer die
al vele maanden lang de Heiststraat heraanlegt. De voorbije maand hebben de
werken gezorgd voor het langdurig uitvallen van de Telenet kabel en internet in
de kustgemeente. Het duurt soms 11 uur voor het defect is hersteld. Op vier
weken tijd is Zeebrugge reeds vijfmaal vele uren lang terug in het stenen
tijdperk beland. Een en ander betekende niet alleen geen tv kijken, maar mensen
die via het internet aan de slag zijn in onze kusthaven mochten uren lang met
de duimen draaien.
Daarbij komt dat de informatieverstrekking
van Telenet zeer karig is. Pas gisteravond gaf Telenet in een mededeling toe
dat werklui de distributiekabel hadden ‘geraakt’. De uitval duurde maandag
trouwens slechts zo’n 2,5 uur, van 17.20u tot 19.45u. Heel wat boze mensen
hebben Telenet gebeld. Volgens onbevestigde berichten kreeg een kapster die
compensatie vroeg te horen, dat ze maar bij de aannemer moest aankloppen,
(terwijl haar contract toch met Telenet is en niet met de aannemer). Een andere
beller zou te horen hebben gekregen, dat als men niet tevreden is met de service
men maar Belgacom in huis moet halen. Deze verhalen bewijzen minstens dat de
bevolking de herhaalde langdurige uitvallen van Telenet absoluut beu is. Ook zeggen
de dorpelingen niet te begrijpen hoe het mogelijk is dat een aannemer zo vaak
de kabel kan beschadigen en daar niks uit leert.