Personen die een e-mailadres hebben eindigend op @knokkeheist.be hebben kunnen vaststellen dat hun e-mail op woensdag 28 november niet werkte. Er waren namelijk problemen met de e-mailserver. De firma die instaat voor deze e-mailserver, LCP NV uit Oostkamp, heeft onmiddellijk een nieuwe server opgestart en alle gebruikers op deze server terug aangemaakt. Dit heeft enkele uren geduurd, maar de situatie is ondertussen onder controle. De oude mails van de oude mailserver worden in de komende dagen hersteld en terug ter beschikking gesteld. Dit kan een aantal dagen duren wegens de aard van de problemen en de hoeveelheid e-mails. Dit heeft enkel gevolgen voor de mensen die enkel hun e-mail online raadplegen (via webmail.govlaanderen.be). Het is wel zo dat bepaalde functionaliteiten, zoals bijvoorbeeld blogs, zijn verdwenen. Er zijn echter ook bepaalde nieuwe functies toegevoegd.
Inloggen blijft hetzelfde en hiervoor geeft u uw volledig e-mailadres in en uw persoonlijk paswoord. Dit werd niet gewijzigd. De mailhost is nog steeds mailhost.knokkeheist.be Uw mail raadplegen kan altijd en overal op het internet via: http://webmail.govlaanderen.be Hebt u vrienden of familie die ook een e-mailadres van KnokkeHeist wensen ? Geen probleem, via http://signup.knokke-heist.be bekomt u er eentje.