Vooral in de weekends ziet men ze bij het binnenrijden van Knokke bij bosjes staan, de autospotters met hun camera in aanslag om de nieuwste sjieke wagens te fotograferen en dan als eerste te uploaden naar een veel bekeken gespecialiseerde webstek. Het is uiteraard een hobby als een ander, zoals ‘train spotting’ ruim een halve eeuw geleden. Sommige andere fotografen vinden dat maar niks. Fréderic Louis schrijft “ik schaam me al om met camera rond te lopen in Knokke, omdat ze denken dat ik ook een 'spotterke' ben dan”. Over het fenomeen kun je HIER meer lezen. Feit is dat zowat elke foto die door om het even wie in Knokke-Heist genomen wordt promotie is voor de badstad. Zo denkt trouwens ook de Dienst Toerisme er over. Die pakte zopas uit met een Instagramwedstrijd. Neem een foto in Knokke-Heist volgens het thema van de week, post die op Instagram, bewerk die eventueel en share/deel die met vermelding van #knokkeheistgram én de # van de week. En, een auto-onderwerp zit er niet tussen:
Van 22 tot 28 augustus: #liefdevoordezee
Van 29 augustus tot 4 september: #humor
Van 5 september tot 11 september: #sport
Van 12 september tot 18 september: #favorieteplek
Van 19 september tot 25 september: #cultuur
Van 26 tot 2 oktober: #verborgenplekje