Volgens ingenieur Geert De Rycke, afdelingshoofd van het Agentschap Wegen en Verkeer- Elektromechanica en Telematica, komt er eindelijk schot in de zaak voor de langverwachte dynamische signalisatie bij de sluisbruggen in Zeebrugge. Het “startbevel voor het bestellen en plaatsen van de dynamische signalisatie rond de Visart- en Van Dammesluis is gegeven”. Eind oktober moet de opdracht uitgevoerd zijn. De Rycke zei dit in antwoord op diverse brieven van ere-senator Manu Desutter. Die had erop gewezen dat een dergelijke signalisatie ondermeer belangrijk is voor de “meer dan 1500 inwoners van Knokke-Heist die in Zeebrugge werken”. De afwezigheid van een dynamische signalisatie leidt al jaren tot onnodige vertragingen voor het doorgaand en havengebonden verkeer. De nieuwe signalisatie moet bestuurders in de toekomst wijzen op de alternatieve route via de beschikbare brug. Zo zal verhinderd worden dat chauffeurs wachten voor een opgehaalde brug en een file veroorzaken voor de andere weggebruikers. Bij de Visartsluis is er een bijkomend probleem. De alternatieve route loopt namelijk over de oude Straussbrug. Vrachtwagens breder dan 2,6 m kunnen echter geen gebruik maken van deze brug. Daarom zouden in beide richtingen parkeerplaatsen voorzien worden voor het breed vervoer. Zo wordt voorkomen dat deze brede vrachten de weg versperren.