Knokke-Heist heeft twee Cuckoo-awards van de Belgian Direct Marketing Association in de wacht gesleept. Als enige gemeente bevond de badplaats zich tussen andere grote spelers zoals Belgacom, Telenet en AXA. De Marketing organisatie verenigt zo’n 450 Belgische bedrijven die actief zijn op het vlak van direct marketing. Door de vakjury werden 61 cases beoordeeld. Dat resulteerde in 21 nominaties waarvan er uiteindelijk 12 aan de haal gingen met een onderscheiding. Knokke-Heist kreeg een award voor het K-H Magazine en voor de Valentijncampagne 2011. KH is het glossy magazine dat huis aan huis wordt bedeeld in de gemeente en ook per post wordt opgestuurd naar 18.000 eigenaars van een tweede verblijf. Elke editie wordt gedrukt op 60.000 exemplaren. De Valentijnscampagne scoorde door het inzetten van internet en de sociale netwerken. Dat gebeurde door de stunt met het 'rampzalige huwelijksaanzoek' van acteur Rik Verheye tijdens de match Cercle Brugge / Standard. Deze zogeheten virale campagne leverde meer dan 1,5 miljoen hits op bij You Tube. Ook de Zoenbox bleek een voltreffer.
Uit een lezersenquĂȘte die door een onafhankelijk bureau werd uitgevoerd rond KH, blijkt dat de gemiddelde leesduur voor het magazine 26 minuten bedraagt en dat 34 % van de lezers het magazine meer dan een half uur leest. 76 % leest meer dan de helft van de pagina's. 67 % van de KH's hebben een tweede leven: 48 % wordt bewaard voor later en 19 % wordt doorgegeven aan andere lezers. 67 % van de lezers praten in hun omgeving over Knokke-Heist aan de hand van het magazine. 95 % leest de agenda en 54,7 % leest het plaatselijke nieuws in detail. Dankzij KH neemt 45 % zich voor om vaker naar Knokke-Heist te gaan of regelmatiger deel te nemen aan activiteiten. 86 % van de lezers zijn het er helemaal mee eens dat KH hen iets bijbrengt en 71 % zegt dat KH hen trots maakt op hun gemeente.