Oostende wil zich steeds meer als échte congresstad profileren in binnen-en buitenland. Het promotieproject daartoe werd in de wacht gesleept door THEPLANNER.be, een internationaal marketing & communicatiebureau uit Knokke-Heist. Het bedrijf, dat geleid wordt door de 34-jarige Filip Muyllaert, zal het komende jaar tal van marketingacties ondernemen om het congrespotentieel van Oostende meer bekendheid te geven. Dat zal onder meer gebeuren bij de internationale ‘associations’ met hoofdzetel in Brussel en elders in Europa. Speerpunten van de campagne worden o.a. een groot marktonderzoek naar de naamsbekendheid van Oostende op de nationale en vooral internationale congresmarkt. Ook wordt er een speciale congresreportage over de badplaats geproduceerd. Die gaat naar meer dan 1.900 internationale ‘associations’. Verder worden ook zogeheten “site inspection trips” naar Oostende georganiseerd. Het is trouwens niet de eerste keer dat er voor dergelijke city marketing acties een beroep gedaan wordt de expertise van THEPLANNER.be. Filip Muyllaert is namelijk een veelgevraagde gastspreker op congressen wereldwijd. In de aanloop naar de Olympische Spelen ging hij op uitnodiging van de Chinese regering onder meer in Beijing praten over de nieuwste trends in de toeristische industrie. Op 14 mei is hij ‘key note speaker’ in Berlijn om uit te leggen hoe de Duitse hoofdstad succesvol kan zijn op de congresmarkt. In Barcelona zei Burgemeester Lippens onlangs nog dat hij ook van Knokke-Heist een congresstad zou willen maken, maar dat er te weinig hotelkamers beschikbaar zijn. Volgens Filip Muyllaert zijn daar echter alternatieve oplossingen voor.
http://www.theplanner.be/file.php?ref=1